Kreta 2011

Hello, är tillbaka igen här på bloggen så att mina kära ska kunna hålla koll på mig här borta :)
jag känner att jag inte riktigt har tid att skriva varje dag så jag börjar med att söndagsblogga och sedan får vi se
framöver om det finns mer tid över :)
En Vecka har nu gått sen vi kom hit till denna lite varmare breddgrad.
Vill passa på att visa min underbart fina första bränna!



(notera att både lappen på linnet och väskbandet kom med!)

Vi har hunnit med en hel del shopping Har köpt två klockor


(den är mkt mer rosa i verkligheten, va lite svårt att få med de på bild)





en sjal, strandväska och fin fina sandaler, men dom kan jag visa en annan dag :)

Vi har hyrt mopeder som vi ska ha nu varje vecka




man betalar 45 euro i veckan plus bensin.
Vi valde att hyra bara två så att det skulle bli billigare, vi har ju ändå samma jobb :)

 

På Måndag ska vi få börja våran träning här borta, tisdag ska vi skriva på papper och förhoppningsvis ta oss ut på fält :)

Har berättat för några att vi skulle ut på en 6 timmars vandring uppe i bergen, det va ju meningen att vi skulle göra de i torsdags  men då va vi tvungna att skriva på lite papper den dagen, så vi ändrade om våran tur till nästa torsdag. Vi måste gå upp kl 04,30 så man kommer nog vara ganska sliten den dagen :P hoppas att det är bra väder så att man får njuta av utsikten :)

Det har ju blivit en hel del dricka här borta. Det är konstigt att man ändrar sin livstil så fort.
Hemma brukar jag aldrig ta en cider mitt på dagen för att jag tycker att det är gott, men här känns det helt naturligt:) Första dagen vi kom hit så åkte vi ner till våran samlingspub för att träffa lite folk (bland annat chefen)
det första som hände när vi gick till baren va att vi blev välkommnade med en raki (deras lokala sprit) vi fick 4-5 shotar där, sedan gick vi vidare till en bar där dom brukar hänga som mest. Där drog chefen igång och började ösa in shotar till oss :P
Kan säga att raki inte är det godaste spriten jag har smakat, men vi fick en annan shot också men Smirnof North den va mkt mkt godare men dock inte så stark :P Kvällen slutade i alla fall vi tio tiden för mig då jag va så himla slö, vi hade hållit igång sen ca 12 på dagen.

 

 

I Torsdags va vi nere på stranden och stekte
då hittade vi även ett hotell som är 5 stjärnigt, alltså super fint!

 

där gick vi in och låtsades att vi bodde där så vi kunde bada i deras pool ;) det funkade, va ingen som kom på oss så dit ska jag igen;) brände mig lite fram på bröstet och lite på magen,
så jag tänkte att nästa dag skulle jag ta baksidan ordentligt. Meeeen ne då skulle de visst vara dåligt väder
hela dagen så att jag inte kunde ligga på stranden.
Stackars lilla Doris som inte fick någon sol (eller?;P)
På kvällen åkte vi ner till centrum och spelade minigolf, det va riktigt roligt, ett minus va väl
att banorna va så himla dåliga:P men jag tycker att det gick ganska bra för mig ändå, kom tvåa! :D

 

I går kväll va det utgång, kvällen började med att vi for på Spot och åt en scandi burger, vilket är den godaste hamburgaren som jag ätit, inget kommer kunna mäta sig med den ;) Vidare sedan till Axos där vi firade en av arbetarna som fyller 30, va trevligt att få träffa några av dom andra arbetarna nu :)
Kvällen slutade på Sky park där jag äntligen fick dansa av mig lite :D det är ju inte direkt som clubarna som man är van vid, det va baren och så ett litet golv framför där man kunde dansa lite, det va typ jag och 4 andra som dansa resten sto i baren och glodde :P men kul hade jag :)
Enligt bartendern skulle jag få gratis shotar hela kvällen om jag dansade på bardisken haha tur att jag hade lite vett kvar, annars hade jag väl stått där :)

Ann jag väntar tills du kommer med de :P haha



I dag har jag verkligen inte gjort något annat än att ligga i sängen eller soffan, vi beställde till och med hem mat så att vi skulle slippa göra de, LAT!! :)


Vi hörs nästa söndag igen! puss och kram




Kommentarer
Postat av: Åsenklint

Bor du på Kreta nu din stekare? hur länge och vad gör du?? får man komma o hälsa på`?=)

2011-05-09 @ 13:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0