Fredagen den 13 !

Denna dag ska väl egentigen vara en oturs dag men det gick bara fint denna dag.
 Ja, vi hade till och med lite tur som ni kommer läsa om :)

Morgonen började tidigt, Andreas var övertaggad så han väckte upp oss alla vi åtta, och då hade han varit vaken ett tag redan :P  Vi åt i alla fall frukost och gjorde iordning varm obóy och lite korv att att ta med på skoterfärden..

Ca  09,30 tog vi började vi i alla fall att köra, men vi åkte inte långt innan vi fick stanna, Tonys skoter ville inte riktigt gå som han ville, så där fick vi stå någon timma innan vi kunde fortsätta.

Men vi tog oss tillslut upp på ett fjäll där killarna fick leka litegrann, det är jätte fint väder                                                         
 vi hitta oss en slänt där vi stanna och fikade lite öjje fixade lite grillpinnar
 så att vi fick oss några korvar :)



 Vi fortsätte sedan på jakten efter bättre ställen, då var det två killar som stannade oss, vi tänkte att de ville varna oss för något, men så va inte fallet, de va sånna som jobbade i området. Dom ville tala om för oss att:
-Fjället som vi körde på va typ ett naturreservat för skidåkare, dom betalar mycket för att få komma hit och man kunde få 10.000 kr i böter för att köra där, PER PERSON dessutom! 
Så vi va ganska snabbt nere igen, klantigt av oss! men tycker att det är konstigt att det är ledat som en skoterled med röda kryss och allt men där får man inte köra :) 
När vi kom hem därifrån så pratade gubben med oss, han som vi bodde hos, han frågade om vi hade varit upp på fjället och kört,
-va ba nae, vadå ?!
- ja men de va någon som ringde till mig och va förbannad men jag bad han dra åt helvete!
haha skön gubbe eller vad ? ;)


På kvällen åt vi tacos, spelade massa kort, och Spelade "med andra ord" jävligt skönt spel.
Ni ska få höra hur jag förklarade. Mitt ord var Kullager   jag delade upp ordet såhär  kulla - ger.
Jag fattade inte att det stod kullager så jag började förklara det skitkonstigt,  Sandra ba va fan prata du om ?!  haha
Inte lätt när man är stressad och man ska förklara saker då tid ;)

Vi tolv halv ett gick vi och lag oss för att vara någolunda pigga till nästa dags utflykt...
(vissa av oss, närmare bestämd Greger gick jag la sig vi nio )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0