Belgien.

Lite uppdatering om vår resa till Belgien :)

Onsdag kväll bar det av till umeå kl kvart i sex på morgonen. planet till Stockholm arlanda skulle lyfta kl 10.
När vi kommer fram till den gate som vi ska till så tittar Elaine på bordingpassen och upptäcker att vi (jag) inte har bokat rätt flyg! jag hade då bokat kl 7 på morgonen i stället för kl 10 som det var tänkt..
Men vi fick i alla fall standby biljetter till sthlm så vi klarade oss, blev dock 400 kr extra :/

Framme i sthlm bestämmer  vi oss för att gå lite på stan innan vi åker vidare till Skavsta för övernattning.
Jag som aldrig har varit i Stockholm city tycker att det var roligt att gå runt där och titta lite, shoppade två huvtröjor på Bikbok :D

Väl i Skavsta så skulle vi bo på ett vandrarhem, så jag hade förväntat mig ett litet rum i en liten liten byggnad.
Men det visade sig att vi skulle bli glatt överaskade då vi kom in den fina byggnaden som låg där.
Vi spenderade kvällen med att basta, äta gott och bara slappa.

Torsdag morgon : Skavsta - Bryssel.
När vi kom fram så tog vi bussen in till bryssel, och där började letandet av boende. Vi hade fått några tips på flygplatsen där det kunde finnas billigt boende så vi letade oss dit. Det snöade ganska mycket denna dag och var kallt, så det första intrycket va lite si sådär :P men det blev bättre.
Denna natt fick det bli ett vandrarhem.. vi bodde i ett fyr rum,  och som tur va så kom det inte in någon fler =)
Kan erkänna att vi började skrämma upp varandra att det skulle komma in någon äckelgubbe mitt i natten :P
Så det slutade med att Tobias drog sin våningsäng så att den stod vid våran säng, och Elaine hoppade ner i min säng ;) haha vi kände oss lite tryggare då jag och Elaine :)

Fredag: vi gick ner för att äta lite frukost, och det kändes precis som att vi hade kommit till ett ställe för hemlösa när vi satta oss där med våran potion frukost :p haha
Så senare under dagen så letade vi oss in till centrum igen för att kolla in något nytt boende, denna gång hittade vi ett billigt fräscht hotell som vi bestämde oss att bo på de resterande två nätterna.
När vi lämnat väskorna och kände oss fria igen så ägnade vi oss åt det vi var där för, alltså chokladen ! ;)
På kvällen så hade vi köpt hem lite cider och sprit för en utekväl i Bryssel town :P
Men jag kan inte säga att jag va imponerad över den klubb vi gick till, för det första så får man röka inne på klubbarna där och det säger ju ganska mycket om lukt och trivsel, vi som inte riktigt är vana vid detta började ganska snabbt må illa:)
Men det var ganska billigt i baren i alla fall, vi fick två cider och en öl för 70 kr ( det va happy hour).


Lördag dag och kväll var vissa av oss lite spak, så vi tog det lungt på dagen med lite chokladtittning och så, kvällen spenderade vi på hotellrummet med chips och tv tittande.

Söndag var hemgångsdagen, så vi gick lite grann i affärer och köpte oss det sista som vi ville ha med oss hem, både jag och Elaine köpte oss skor :D
Vi började sedan bege oss till flygplatsen då det var ca 2 timmars resetid dit.
När vi kom till flygplatsen så checkade vi in, köpte allt vi ville ha på taxfree, åt lite mat och satte oss redan vid våran gate. Där träffade vi ett par från Sverige som berättade att alla flyg till och  från Skavsta hade varit försenade heladagen pga snökaos, och att detta plan också var försenat.
Ingenting hördes från personalen som jobbade på flygplatsen om att något plan var försenat och klockan gick över 21,40. Ca 23,00 fick vi veta att vårat plan var inställt och att vi kunde hämta ut våra väskor.
Det var det ända som dessa människor hjälpte oss med.
Nu fick vi alltså fixa ombokningarna själva där på flygplatsen. Desperat ringde jag hem till Ronnie och han hjälpte oss med ombokningarna, han är en riktig ängel min karl :) 
Vid tre tiden fick vi äntligen lite ro där på flygplatsgolvet och somnade lite, halv fem kommer personalen och väcker oss, då fick vi inte sova längre, var vi än la oss så kom de och sa till oss att vi inte fick ligga där. Kan verkligen säga att jag jag besviken på Ryanair som inte kunde fixa någonting för oss som blev fast där på flygplatsen, vi var tre fulla plan som inte tog sig iväg till sin destination..
Nästa flyg gick i alla fall 21,40 dagen där på och det var en RIKTIGT lång dag på flygplatsen, vi va där i 28 timmar innan vi äntligen fick sätta oss på flyget hem till sköna sköna Sverige :)


Jag kom mig i alla fall hem tillslut och jag överlevde ! :) det är jag mycket glad över.
och om man bortser från alla det jobbiga som hände på slutet så var det en mycket trevlig resa med två härliga människor :) Jag är en reserfarenhet rikare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0